W ciągu ostatnich lat zaobserwować można wzrost popytu na usługi świadczone przez biura rachunkowe. Jednak także i na rynku usług księgowych rośnie konkurencja stąd biura rachunkowe zaczynają walczyć o swojego klienta. Jednym z wyzwań jakie stoi przed nimi to zwalczanie nieuczciwej konkurencji ze strony ich byłych pracowników. Stąd kluczowym staje się znalezienie sposobu na zabezpieczenie interesu biura po odejściu pracownika.
Bez wątpienia, dobry pracownik stanowi inwestycję dla biura rachunkowego. Kosztuje on zarówno sporo nakładu pracy jak i pieniędzy. Jednak w związku z tym, iż jest on wizytówką firmy i to od niego zależy prawidłowe funkcjonowanie biura, nakłady te są uzasadnione. Nic bowiem tak jak profesjonalna i fachowa obsługa nie zagwarantuje zadowolenia i przywiązania klienta. Problem pojawia wówczas gdy taki dobry pracownik zdecyduje się na odejście z pracy. Nawiązane relacje z klientami, czy doświadczenie w prowadzeniu tego typu działalności to dla biura rachunkowego spore ryzyko utraty części z klientów wraz z odchodzącym pracownikiem.
Świadomość na temat tego problemu jakim jest nieuczciwa konkurencja jest coraz większa i coraz częściej rodzi się pytanie jak się przed tym zabezpieczyć.
Przekonanie o lojalności pracownika to zbyt mało aby zaryzykować utratą klientów w chwili odejścia z pracy pracownika. Stąd jednym ze sposobem na zabezpieczenie się biur jest umowa o zakazie konkurencji. Pisemne uzgodnienie jest bardzo dobrym zabezpieczeniem interesów biura jednak z chwilą odejścia pracownika obliguje je do wypłaty odszkodowania za powstrzymanie się od prowadzenia konkurencyjnej działalności.
Zobacz też: