Decydujesz się na zawieszenie lub zamknięcie działalności gospodarczej? Zastanawiasz się, czy zwalnia Cię to z obowiązku sporządzenia rocznego zeznania? Poniżej znajdziesz rozwiązania, które pomogą Ci w prawidłowym wykonaniu rozliczeń.

Zeznanie roczne po zawieszeniu działalności gospodarczej

Według ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, przedsiębiorca ma prawo zawiesić działalność gospodarczą na okres od 30 dni do 24 miesięcy – warunkiem jest niezatrudnianie pracowników. W takim przypadku przedsiębiorca musi jednak pamiętać o złożeniu zeznania rocznego i dotyczy to również okresu, w którym działalność była zawieszona. Podatnicy złożyć powinni zarówno PIT-36, jak też PIT-36L oraz PIT-28 – nie ma tutaj znaczenia, jak długo trwała przerwa. Podobnie należy postąpić w przypadku zamknięcia działalności. Zawiesiłeś działalność gospodarczą? Pamiętaj, że podczas składania zeznania rocznego obowiązują Cię takie same przepisy, jak w czasie jej prowadzenia – według zasad ogólnych możesz rozliczyć się z małżonkiem, natomiast w przypadku podatku liniowego już tego zrobić nie możesz.

Zeznanie roczne – jak je przygotować po zawieszeniu działalności gospodarczej?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, na jakich zasadach należy wykonać zeznanie roczne po zawieszeniu działalności. Warto pamiętać, że podatnik taki może skorzystać ulg i odliczeń, które przysługiwały mu w czasie jej prowadzenia. Należy także mieć na uwadze dodatkowe dochody i w razie konieczności uwzględnić je w dokumentacji. Zobacz też:
kalkulator wynagrodzeń lista obecności mf e deklaracje