Zainteresowanie działaniami promocyjnymi w wyszukiwarkach nieustannie rosną. Na rynku polskim bezsprzecznym liderem jest Google, który oferuje kilka opcji działań w ramach swojego narzędzia. Poza długofalowymi działaniami związanymi z pozycjonowaniem witryny Google oferuje także możliwość realizacji kampanii w postaci linków sponsorowanych tzw. kampanii AdWords. Często firmy z branży finansowej wykorzystują właśnie tę formę promocji celem dotarcia do swoich klientów. Czy także biura rachunkowe powinny zainteresować się tą formą działań marketingowych?
Reklama biura rachunkowego a Google Adwords
Kampanie Google AdWords to swoista alternatywa dla pozycjonowania stron internetowych, w przeciwieństwie do którego efekty prowadzonych działań są natychmiastowe. Jeżeli głównym celem kampanii jest widoczność strony przy konkretnych i popularnych frazach (słowach kluczowych) wówczas taka forma działań reklamowych w wyszukiwarce jest idealnym rozwiązaniem.
Dla potrzeb symulacji zaprezentujemy przykładową kampanię SEM dla biura rachunkowego. Założeniem kampanii jest budżet wynoszący 50 zł dziennie, którego cena za pojedyncze kliknięcie nie wyniesie więcej niż 2,50 zł. Oczywiście wielkości te mogą być ustalane indywidualnie. Analiza zapytań internautów wskazała frazy, które warto byłoby wykorzystać w ramach kampanii oraz potrzebę wykorzystania działań ukierunkowanych na konkretne lokalizacje - miasto w którym mieści się siedziba biura. „Księgowość” okazała się jedną z najpopularniejszych fraz wyszukiwanych szczególnie w Warszawie. Po sprawdzeniu potencjału zapytań w wyszukiwarce w poszczególnych dużych miastach Polski można wywnioskować, iż największy popyt własnie na fazy "księgowość" czy "biuro rachunkowe" występuje w stolicy.
W zależności od wysokości środków jakie planowane są na kampanię koszty prowadzonych działań mogą być zróżnicowane. Analiza preferencji internautów, konkurencyjności branży czy też słów kluczowych pozwala oszacować orientacyjne koszty kampanii SEM które stanowią punkt odniesienia do planowanych działań. W przypadku analizowanego biura pokazują, iż w ramach poszczególnych lokalizacji mogą one być bardzo zróżnicowane.
Zobacz też: