Kreatywne kampanie rekrutacyjne 

Ikea

Poszukując pracowników IKEA stworzyła instrukcję (a jak wiemy instrukcje to jeden z elementów, z którym ten sklep wielu z nas się kojarzy) zawierającą informację o tym, jak zbudować swoją przyszłość. Dołączana była do zamówień klientów. Cała kampania wywarła ogromne wrażenie, co zaowocowało ponad 4 tysiącami aplikacji. 

Spotify

Jeden z ówczesnych rekruterów Spotify na potrzeby rekrutacji stworzył specjalną playlistę ukrywając w niej wiadomość za pomocą kolejnych tytułów piosenek. 

“Hi, my name is Andre, Im a Ninja, Headhunter, Believe it or not, I Am Searching, 4, Candidates, Who Whants to Live Forever, And Maybe, Join the Band. Are your happy with you current … ? I am looking, 4, programing cowboys, maybe your are, enveloped in Python, Java, Frontend, So Tell Me..”

Volkswagen

W tym przypadku producent samochodów idealnie trafił do grupy docelowej umieszczając swoją ofertę pracy na podwoziu samochodów wymagających naprawy. W ten sposób chciał trafić do utalentowanych mechaników, sprawdzając jednocześnie ich umiejętności. 

Jak widzisz, można rekrutować na wiele sposobów, to nie musi być wcale ogłoszenie o pracę umieszczone na stronie internetowej, choć… to też jest bardzo dobre rozwiązanie, o ile samo ogłoszenie przygotowane jest tak, aby zachęcać oraz umieszczone jest w odpowiednim miejscu. Teraz Twoje ogłoszenie może zostać opublikowane również na Poradniku Pracownika, który zrzesza setki tysięcy pracowników.